Golden Eagle Canon 1Dx avicii Willdlifephotography

Golden Eagle Canon 1Dx avicii Willdlifephotography

tisdag 27 december 2011

Älgen som blev Hackspett

Hade fått tipps om ett bra ställe där det skulle finnas Älg. Så i morse gjorde jag slag i saken och åkte dit. Väl framme parkerade jag bilen på en liten grusväg för att sedan gå några hundra meter till ett kalhygge med tillhörande myr och allt såg verkligen lovande ut. Hittade ett ställe med bra utsikt över området där jag samtidigt kunde sitta skyddat. Plötsligt kommer en Nötskrika flygande, sätt dig nu på ett bra ställe tänkte jag men det ville den inte utan hittade en björk med en massa grenar i vägen så där rök den bilden. När jag fortsätter med ytterligare spaning efter Älg dyker det upp en Gulsparv som parkerar perfekt på en lite stubbe och börjar posera så här blev det några hyffsade bilder. Var är Älgen då? Men det kommer ingen Älg denna gång. Istället dyker det upp en Hackspetthona som sätter sig i ett litet träd ca 10m framför mig och börjar picka. Så även här fick man några bilder då Hackspetthonan letade föda under barken. Så kan de gå.


Mindre Hackspett hona


Gulsparv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar